Każdy, kto prowadzi biznes przez Internet, musi zadbać o odpowiednią promocję swoich produktów oraz usług. Dzięki temu nie tylko zwiększy sprzedaż, ale także zadba o wykreowanie swojej marki. Wyróżnia się kilka skutecznych form reklamy w Internecie, a mianowicie:

Pozycjonowanie

Jest to proces długotrwały – przynosi zamierzone efekty, ale dopiero po pewnym czasie. Pozycjonowanie wiąże się z SEO, czyli optymalizacją witryny internetowej pod kątem wyszukiwarek, tak by po wpisaniu wybranych fraz witryna znalazła się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce.

Linki sponsorowane (AdWords)

W przeciwieństwie do pozycjonowania, ten typ reklamy przynosi szybkie, niemal natychmiastowe efekty. Reklamy wyświetlają się od razu, a płatność naliczana jest tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w reklamę. Linki sponsorowane to głównie reklamy tekstowe, ale coraz popularniejsze stają się także reklamy banerowe oraz reklamy wideo.

Artykuły sponsorowane

Są to artykuły, które wyglądają jak normalny tekst, choć tak naprawdę reklamują usługi lub produkty klienta. W związku z tym są umieszczane na specjalistycznych, powiązanych tematycznie serwisach i każde zamieszczenie artykułu sponsorowanego wiąże się z uiszczeniem, i to nie małej, opłaty. Aby artykuły przyniosły zamierzony efekt należy napisać ich kilka i umieścić je na kilku różnych serwisach, z uwzględnieniem takiej samej lub podobnej tematyki. Artykuły sponsorowane powinny być ciekawe, spójne, poprawne pod względem językowym i powinny dostarczać odbiorcom ważnych informacji.

Banery reklamowe

Tego typu reklamy wyświetlają się na stronach internetowych jako grafiki promujące produkt lub usługę. Najważniejszą zaletą tego typu reklamy w Internecie jest osiągnięcie naprawdę bardzo dużego zasięgu. Na co zwrócić uwagę przygotowując baner reklamowy? Najlepszą opcją jest powierzenie tego zadania agencjom reklamowym, które wykonają to w profesjonalny sposób, choć można to zrobić także samemu. Wówczas należy wiedzieć, że grafika powinna przyciągać uwagę użytkowników, tak by kliknęli w baner, a następnie dokonali zakupu. Banery reklamowe mogą przybrać różną formę – mogą być statyczne, dynamiczne, a nawet mogą prezentować krótki filmik.

Media społecznościowe – Facebook, Twitter, Instagram

Dzięki reklamom na Facebooku, Twitterze czy Instagramie można łatwo i szybko nawiązać kontakt z użytkownikami i zachęcać ich do odwiedzenia strony internetowej, np. poprzez kliknięcie w reklamę lub w konkretny link. Zakładając fanpage’a można promować swoje produkty całkowicie za darmo, a przy okazji poznać opinie na temat świadczonych usług, rekomendacje itp.