E-mail marketing należy do najskuteczniejszych metod marketingu bezpośredniego umożliwiającego szybkie reklamowanie produktów oraz usług. E-mail marketing ma wiele zalet. Przede wszystkim pomaga budować lojalność konsumencką poprzez nawiązywanie pozytywnych relacji z klientami. Poza tym ułatwia rozpoznawalność marki.

Jak pozyskać klientów?

Dotarcie do określonej grupy odbiorców jest możliwe dzięki tzw. liście mailingowej. Jak sama nazwa wskazuje, lista zawiera zbiór adresów mailowych, które pozyskiwane są np. poprzez newslettery, formularze kontaktowe, biuletyny wewnętrzne itp. Lista mailingowa ma jedną ważną zaletę – pozwala generować duży ruch w bardzo krótkim czasie.

Przygotowując newsletter należy pamiętać o tym, aby uwzględniał on wyraźną zgodę ze strony odbiorcy na pozyskanie adresu e-mail.

W związku z tym, że lista mailingowa powinna być zebrana zgodnie z prawem, warto zapoznać się z poniższymi dokumentami:

  • ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
  • ustawa Prawo Telekomunikacyjne,
  • ustawa o ochronie danych osobowych.

Dzięki wiedzy zawartej w wyżej wskazanych dokumentach można uniknąć grzywny, a nawet kary pozbawienia wolności (do 2 lat), które grożą każdemu, kto będzie wysyłał SPAM bez zgody użytkowników na otrzymywanie e-maili. Pamiętać należy, że każdy zbiór danych musi zostać zarejestrowany.

Jak pisać maile, aby przyciągały uwagę odbiorców?

Specjaliści od spraw marketingu uważają, że wiadomość wysyłana do potencjalnego klienta powinna posiadać treść bogatą nie tylko w informacje, ale także w emocje, bo właśnie emocje są napędem marketingu.