Co miało wpływ na pojawienie się w marketingu internetowym tzw. direct marketingu? Historia tego zjawiska ma swoje źródło w sferze społeczno-ekonomicznej. To właśnie styl życia społeczeństwa XXI wieku przyczynił się do rozwoju marketingu bezpośredniego. W jaki sposób?

Tradycyjne środki masowego przekazu vs. Internet

Docieranie do odbiorców za pomocą telewizji, radia czy prasy pomału odchodzi do lamusa. Teraz najpopularniejszym medium jest Internet. To on umożliwia prezentowanie swoich produktów czy usług w sieci. Pozwala szybko i skutecznie dotrzeć do odbiorców. Wszystko dzieje się szybko. Coraz częściej społeczeństwo zaczyna komunikować się ze sobą za pomocą komunikatorów społecznościowych. Liczy się bezpośrednie, czyli szybkie nawiązywanie kontaktu z drugą osobą. Rozwój technologii komputerowych, Internetu, dostęp do aplikacji mobilnych – te wszystkie środki są czymś, bez czego człowiek nie potrafi, a z czasem nawet nie będzie w stanie, żyć.

Marketing bezpośredni jest ogromnym ułatwieniem dla wielu osób, ponieważ pomaga zaoszczędzić czas, jest wygodny i, co najważniejsze, skuteczny. Dzięki niemu można zareklamować swoje usługi /produkty w sposób atrakcyjny, przyciągający uwagę konkretnym osobom w bardzo krótkim czasie. A przecież o to w tym wszystkim chodzi – dotrzeć do klienta, zaoferować mu swoje usługi, zdobyć jego zaufanie i w rezultacie osiągnąć zamierzone cele. Wszystko szybko, profesjonalnie i skutecznie.

Czy marketing bezpośredni ułatwia życie?

Obecnie dom utrzymują dwie osoby. Kobiety, tak samo jak mężczyźni, chodzą do pracy, zarabiają pieniądze. Mniej czasu poświęca się dla rodziny, dlatego każdy dąży do tego, aby każdy przepływ informacji odbywał się szybko. W związku z tym rozmowy telefoniczne, wysyłanie wiadomości SMS oraz maili stało się coraz popularniejsze, także w sferze marketingu internetowego.
Zakupy coraz częściej robi się przez Internet, wizyty do lekarza umawia się przez telefon, nawet oceny dziecka można sprawdzić bez wychodzenia z domu, za pomocą tzw. e-dziennika. Pomału każda sfera życia zaczyna być silnie związana, a nawet uzależniona, od Internetu.
Marketing bezpośredni staje się przyjazny dla użytkowników, ponieważ dba i dostrzega ich wymagania, oczekiwania, zainteresowania… Nie da się więc ukryć, że direct marketing, czyli marketing bezpośredni oszczędza czas w tak szybkim tempie życia, jakie w tym momencie prowadzi społeczeństwo. Z pewnością warto inwestować w marketing bezpośredni, bo z każdym dniem umacnia ona swoją pozycję na rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *