Direct Marketing to tzw. marketing bezpośredni, czyli dziedzina marketingu, której zadaniem jest bezpośrednie, a tym samym szybkie dotarcie z konkretnym komunikatem do wybranej grupy odbiorców w celu otrzymanie równie szybkiej informacji zwrotnej.

Marketing bezpośredni ma tak naprawdę dwa podstawowe cele, a mianowicie szybkie zdobycie klienta i, co najważniejsze, utrzymanie z nim kontaktu.

Zalety marketing bezpośredniego

  • należy do najtańszych środków reklamowych,
  • kreuje wizerunek firmy,
  • przynosi spore zyski,
  • umożliwia szybkie i skuteczne dotarcie do wybranej grupy celowej,
  • pozwala na obszerną prezentację produktu lub usługi.

Najpopularniejsze metody marketingu bezpośredniego

Mailing – poczta elektroniczna daje wiele możliwości, m.in. pozwala dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców, z uwzględnieniem wieku, branży, ich miejsca zamieszkania itp. Umożliwia szybkie zaprezentowanie oferty.

Telemarketing – zapewnia bezpośredni kontakt z klientem, umożliwia szybkie wyrażenie opinii o danym produkcie.

Adresowana przesyłka bezpośrednia – wysłanie próbek i ulotek produktu z pewnością zwiększy stopień przyciągania uwagi.

Spoty reklamowe w telewizji – krótki filmik reklamowy trwający maksymalnie 60 sekund. Jest dość kosztowny, ale przynosi spore zyski.

Wiadomości SMS – narzędzie bardzo precyzyjne, umożliwiające wysłanie krótkiej i konkretnej informacji reklamowej do potencjalnych klientów. Najważniejsza zaleta: uzyskanie szybkiej odpowiedzi.

Jak widać direct marketing ma wiele kanałów promocji i daje wiele możliwości. Przy wyborze najlepszej metody należy wziąć pod uwagę cele prowadzonej kampanii reklamowej, grupę docelową oraz przedmiot reklamy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *